Elektronica

Succesvol een product in de markt zetten: 3 tips

9 maart 2022

De coronacrisis heeft voor veel problemen gezorgd, maar bood voor sommige ondernemers ook mogelijkheden. Heb jij jouw kans gepakt en ben je een eigen onderneming begonnen? Of kreeg jij inspiratie voor het bedenken van een nieuw product? Er zijn veel manieren om jouw product in de markt te zetten, maar hoe zorg je ervoor dat jouw campagne succesvol wordt? Wij geven je 3 tips!

Tip 1: Zet een social media campagne op

Heb jij nog geen bedrijfsaccount op sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest of TikTok? Dan is het hoog tijd om hiermee te beginnen! Op social media kun je veel mensen bereiken die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product. Wil je een nieuw product in de markt zetten? Kies er dan voor om met jouw bedrijfsaccount te adverteren. Dit geeft je de mogelijkheid om een doelgroep te filteren. Zo krijgen alleen die mensen jouw advertentie te zien, die op basis van hun interesses écht geïnteresseerd zijn! Een groot voordeel van adverteren op social media, is dat je met een kleine investering heel veel potentiële kopers kunt bereiken.

Tip 2: Geef jouw klanten een cadeautje

Wie houdt er nu niet van cadeaus? Als je een nieuw product in de markt gaat zetten, is het geven van een cadeautje een heel slim idee. Je bereikt hiermee precies die mensen die geïnteresseerd zijn. Target bijvoorbeeld op kopers van jouw producten of stuur een mail aan mensen die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief. Je kunt aan kopers heel gemakkelijk een klein presentje meegeven bij de kassa. Of wat dacht je van een nieuwsbrief waarin je een leuke korting aanbiedt voor pre-orders? Is jouw klantenbestand nog niet zo groot? Het aanbieden van een klein presentje op straat kan, naast aandacht voor het te lanceren product, ook zorgen voor een grotere naamsbekendheid van je bedrijf.

Tip 3: Ga voor old-school succes met gevelreclame

Heb jij een bedrijfsruimte of winkel? Het zou zonde zijn om jouw pand niet in te zetten als onderdeel van jouw marketingstrategie. Er is geen succesvol bedrijf dat niet aan gevelreclame doet. Denk maar eens aan de panden van McDonald’s, Hornbach of Ikea, die je al vanaf de snelweg kunt zien. Gevelreclame zorgt voor naamsbekendheid en vergroot de zichtbaarheid én vindbaarheid van jouw bedrijf. Ook voor het in de markt zetten van een nieuw product, is gevelreclame een goed idee. Potentiële kopers die langs jouw bedrijf rijden, zullen eerder binnen stappen als ze weten wat jij ze te bieden hebt.

You Might Also Like