In en rondom huis

Thuiskantoor inrichten doe je zo + checklist!

15 januari 2018
Thuiskantoor

Als startende ondernemer is het vaak het goedkoopste om vanuit huis te gaan werken. Zo bespaar je op huurkosten voor een kantoor, geen tijd verspillen in de file en je kan lekker je eigen werkplek creëren. Je kan zelfs lekker in je uden met onderstaande punten. Ook hebben wij een checklist gemaakt. pyama werken als je dat wilt. Bij het inrichten van een thuiskantoor moet je rekening ho

Voordat je begint met het verbouwen van je hele huis om een thuiskantoor te creëren, is onze tip om klein te starten. Start bijvoorbeeld met een simpel kantoor waarvoor je weinig hoeft te investeren. Heb je een goede eettafel? Koop dan bijvoorbeeld alleen een goede bureaustoel en maak hiervan je werkplek. Eenvoudig, simpel en goedkoop. Bevalt dit niet de eerste weken? Dan kan je er altijd nog voor kiezen om een werkplek in een aparte ruimte te creëren.

Eigen werkplek

Natuurlijk kan je overal in huis werken, maar het is verstandig om een aparte werkplek te creëren. Zo voorkom je dat je tijdens het werken wordt gestoord door huisgenoten. Wat zeker zal gebeuren als je op de bank aan het werk gaat. Kies een ruimte waar je in alle rust kunt werken, zo kan je privé en werk gemakkelijk scheiden.

Kantoormeubilair

Bij een thuiskantoor hoort natuurlijk kantoormeubilair. Misschien niet altijd even voordelig, maar een goede investering voor de toekomst. Koop duurzame meubels die mee kunnen groeien met jouw bedrijf. Een goede en comfortabele bureaustoel is een must. Het laatste waar je op zit te wachten als thuiswerker zijn rugklachten. Dit kan je voorkomen door een bureaustoel te kiezen met een goede zitting.

Thuiskantoor checklist

  • afgesteld bureau
  • instelbare bureaustoel
  • laptop
  • snelle internetverbinding
  • monitor
  • toetsenbord
  • computermuis
  • printer
  • opbergkast
  • verlengsnoeren
  • documentenkluis (te koop bij kluis-kopen.nl)

Je vindt misschien ook leuk